Retur och reklamation

Givetvis försöker vi alltid göra allt vi kan för att skicka din order så att den kommer fram till dig i gott skick och så snabbt som möjligt. Ifall något trots allt skulle bli fel eller att du helt enkelt har ångrat dig så har du möjlighet att returnera varor eller reklamera dem ifall de är trasiga osv.

Ifall du har några frågor angående din order kan du enkelt kontakta oss via vårt kontaktformulär så svarar vår kundtjänst så fort det bara är möjligt. Ifall du ångrar ditt köp eller något blivit galet och vill / ska skicka tillbaka dina varor bör du kontakta oss i förväg, så att allt går så smidigt som möjligt.

Reklamation vid trasig eller felaktig vara osv

Ifall du fått hem en vara som är trasig, antingen för att den skadats i transporten eller om den bara inte fungerar, eller ifall varan inte motsvarar bilder och beskrivning och du inte godkänner detta kan du reklamera varan. En reklamationen skall alltid göras inom skälig tid från det att du mottagit ordern.

När du reklamerar en vara skickar du först ett meddelande till oss och säger att du vill göra en reklamation samt meddelar skälet. Bifoga gärna en eller flera bilder som visar på felet. Vi kommer då antingen be dig att skicka tillbaka varan eller säga att du kan behålla den (om den är uppenbart trasig).

När du skickar tillbaka en vara på grund av reklamation betalar vi fraktkostnaderna för detta. Så fort vi har fått tillbaka varan (om vi bett att få tillbaka den) kontrollerar vi att reklamationen är giltig och ifall den är giltig så skickar vi ut en ny produkt till dig. Alternativt återbetalar vi det belopp du betalat plus eventuella fraktkostnader som du har fått betala.

Kontakta alltid kundtjänst och säg till att du vill reklamera något.

Ånger av köp / retur

Hos oss på Multimarket.se har du 14 dagars ångerrätt från det att du har fått dina varor. Du kan alltså alltid ångra dig, vare sig du skulle vilja få tillbaka pengarna eller om du bara vill byta till en annan vara (t ex en annan färg, storlek eller något annat). Tänk på att det är du som kund står för frakten vid ångrat köp. Varor som är plomberade vid leverans får ej ha bruten plombering.

Likaså gäller ej returrätt på följande produkter:

  • Underkläder / Negligéer
  • Badkläder
  • Peruker och löshår
  • Piercingsmycken och örhängen
  • Sexleksaker
  • Kosmetiska produkter (inklusive hår- och hudvårdsprodukter och parfymer)
  • Självhäftande produkter som används direkt på huden
  • Digitala ljudupptagningar, såsom CD-skivor, DVD, data- och TV-spel etc
  • Med ovan liknande eller jämförbara produkter

Vi kontrollerar alltid returer för att se att de är godkända. Varorna måste vara i nyskick när de återkommer till oss – att plomberingar inte är brutna, att saker inte är märkbart använda eller trasiga osv. Ifall din retur inte godkänns kommer vi meddela detta till dig och du kan då inte få pengarna tillbaka.

Om du önskar att returnera en vara kan du skicka tillbaka den direkt till oss. Det viktiga är då att du skickar med beställningsnummer så att vi vet vilken order det handlar om. Ett bra tips är att lägga i följesedeln då den har all info som vi behöver. Självklart kan du kontakta oss innan du skickar tillbaka en ånger om du har några frågor. Vänd dig isf till kundtjänst och säg till att du vill ångra hela eller delar av ditt köp.

Vem betalar returfrakten?

Vid ångrat köp är det du som kund som står för returfrakten och det är även du som kund som ansvarar för att returen kommer fram. Eftersom du som kund har ansvar för att paketet når oss är det en bra idé att skicka rekommenderat eller spårbart, särskilt då det gäller retur av dyrare produkter.

Vid reklamation blir du som kund ersatt med kostnaden för returfrakten, förutsatt att din reklamation går igenom och blir godkänd. I vissa fall kommer vi inte kräva att du returnerar din vara vid en reklamation. Detta kan variera från ärende till ärendet, varför det är viktigt att du kontaktar oss innan du skickar tillbaka något.

Hur får jag tillbaka mina pengar?

När returen har godkänts görs en återbetalning via samma betalningsmetod som du använde vid köpet. Det innebär att återbetalningar endast kan ske till samma källa som du använde för att köpa produkterna (kortköp betalas tillbaka till ditt kreditkort / betalkort, PayPal-köp återbetalas till ditt PayPal-konto osv).

Vid retur av reklamerade produkter skickas ersättningsprodukt ut till dig utan extra kostnad förutsatt att reklamationen godkänns. Du kan vid reklamation även välja att få dina pengar återbetalade, vilket du måste meddela till oss vid första kontakten med vår kundtjänst. Säger du inget om detta skickar vi ut en ny produkt istället.

Har vi bett dig att skicka tillbaka den gamla produkten till oss så kommer vi att ersätta dig för fraktkostnaderna och dem betalar vi i så fall till samma källa som du betalade ditt köp med.

Avbeställning eller ändring

Det är inte alltid möjligt att avbeställa eller ändra din order när du väl har lagt den. Ifall du ångrar dig eller har gjort nåt fel och vill ändra en eller flera varor så kan du kontakta vår kundtjänst så snabbt du bara kan och berätta vad du vill avbeställa eller ändra. Ta alltid med ditt beställningsnummer i meddelandet så att vi vet vilken order det gäller.

Vi kan inte garantera att du kan göra en avbeställning eller ändring eftersom vi kanske redan har hanterat din order. Ju snabbare du kontaktar oss ju bättre är dina chanser. Vi skickar normalt en order senast dagen efter den har lagts.

I de fall du inte kan avbeställa eller ändra så kan du ändå alltid ångra ditt köp som vanligt i 14 dagar från att du har mottagit varorna. Du kan då returnera dem till oss på det som som beskrivs ovan.

Returadress

Multimarket.se
Ängsgatan 11
560 13 Hok