Kontakta oss

Här inne kan du kontakta oss om allt möjligt, t ex ifall du har en fråga om våra produkter, din order eller ifall du vill anmäla att något blivit tokigt med det som du har fått hemskickat osv. Du får gärna maila oss så svarar vi så fort vi bara kan. Innan du skickar ett mail uppskattar vi ifall du tar dig tid att kolla igenom vår FAQ och ser om svaret på din fråga kanske finns där.

Retur och reklamation

Ifall du vill returnera en produkt eller reklamera något som är fel / trasigt så vill vi att du kontaktar oss först genom att skicka ett meddelande. När du vill skicka något i retur, skriv då som ämne: “Retur [beställningsnummer]” och ifall du vill reklamera något skriv: “Reklamation [beställningsnummer]“.

Om du bara vill returnera eller reklamera en sak när du har beställt flera saker så får du i meddelandet skriva vilken sak det gäller. Skriv ut produktens namn plus dess artikelnummer (som du hittar på produktsidan). Läs mer om vad som gäller för returer och reklamationer.

Vi hör sedan av oss med instruktioner om hur du kan gå vidare i ärendet. Du hittar en retursedel, som ska bifogas i paketet när du skickar tillbaka din vara, att skriva ut här: Ladda ner retursedel >>

Vanliga frågor

Titta igenom vår FAQ innan du skickar ett mail

Hur snabbt levereras mina varor?
Vi hanterar normalt din order inom 24 timmar. I de allra flesta fall är ditt paket framme inom 1-5 arbetsdagar. Ifall du beställer på helgen så skickas din order vanligtvis på måndagen. Har du beställt något lite större som måste hämtas ut hos ombud istället för att komma direkt i brevlådan så kan detta innebära en extra dag.
Vad är skillnaden på ånger och en reklamation?
Du har alltid rätt att ångra ditt köp. Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt och du kan alltså alltid ångra dig och skicka tillbaka det du har köpt. För att returen ska bli godkänd måste produkten vara hel, oanvänd och i sin originalförpackning. Du står själv för kostnaden för returfrakten.

En reklamation gör du ifall någonting är fel på den vara som du har fått. Det kan exempelvis vara om den är trasig (från transporten eller på annat vis) eller om den inte motsvarar produktinformation eller bilder – t ex om det är fel färg, fel material, annorlunda modell eller liknande. Ifall din reklamation blir godkänd får du en ny produkt utskickad eller pengarna tillbaka. Du kan du antingen få behålla produkten eller skicka tillbaka den på vår bekostnad (om vi ber dig om detta).

Mer än fem dagar har gått och paketet har inte kommit?
Ifall du inte har fått din beställning så kan det bero på flera saker. Du kan börja med att kolla att du har skrivit in rätt leveransadress och annan information så som mobilnummer för din beställning. Om något har blivit fel där kan ditt paket har skickats fel. Har du beställt något lite större som måste hämtas på ett utlämningsställe så skickar de en avisering till dig. Kolla att du inte har fått någon sådan och att du har skrivit rätt telefonnummer.

Om du har skrivit fel adress eller liknande eller ifall du av annat skäl inte har fått ditt paket kan du kontakta oss och säga till. Vi ska då försöka se om vi kan klura ut vad som har hänt med ditt paket. Ifall vi inte kan lösa det så skickar vi ett nytt paket till dig med de saker som du har beställt. Vid kontakt med oss, skriv alltid med ditt beställningsnummer.

Var befinner sig mitt paket just nu?
Vi skickar som sagt de flesta beställningar inom 24 timmar så det troliga är att ditt paket är på väg. Ifall du har fått med ett kolli-nr med din order så kan du själv gå in på Posten eller Schenker och se var ditt paket befinner sig för tillfället. Har du inget kolli-nr så ska du inte oroa dig utan vänta någon dag bara. Har du inte fått ditt paket efter fem arbetsdagar kan du kontakta oss.

För stora paket kan det bli så att de inte får plats i din brevlåda och då måste hämtas ut på ett av postens utlämningsställen. Ditt paket kan finnas där och vänta på dig. Du får normalt en avisering via SMS eller kanske i pappersform. Kolla att du har fyllt i rätt mobilnummer och adress för din beställning om du börjar bli orolig.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Det vanligaste problemet är att fel mailadress har lämnats i samband med ordern. Det kan även tänkas att din orderbekräftelse har hamnat i skräpposten / spamfilter. Det händer ibland med okända avsändare och liknande. Kolla där innan du börjar oroa dig. Du kan kontrollera att du skrivit rätt e-postadress genom att logga in här på sidan och kolla din beställning.

Ditt användarnamn är första delen av din mailadress, det som kommer innan “@”. Lösenord har du själv valt tidigare. Ifall du har skrivit fel mailadress och därför inte kan logga in kan du kontakta oss. Meddela då vad du heter, vad du har beställt och så exakt tidpunkt för din beställning som möjligt.

Kan jag avbryta eller ändra min beställning?
Det är inte alltid det går att göra ändringar eller avbryta en beställning. Det beror på ifall vi har hunnit hantera din order ännu. För att ha chans att göra en ändring måste du kontakta oss så snabbt som möjligt. Kontakta oss direkt och meddela oss vilken typ av ändring du vill göra. Ha alltid med beställningsnummer.

Ifall vi redan har hanterat din order så kan vi inte avbryta eller ändra ordern. Då kommer du snart att få dina varor. Du kan alltid ångra dig efter att du har fått dem. Du har 14 dagars ångerrätt och kan då skicka tillbaka dem igen.

Skicka epost via vårt kontaktformulär

Fields marked with an * are required